Șapte sfaturi pentru o viață mai sănătoasă

Astazi avem pentru dvs. sapte sfaturi simple (mai mult sau mai putin) care va vor face viata mai sanatoasa si, daca vreti si cifrele, puteti reduce cu pana la 50% riscul de imbolnavire si de deces prematur.

Renuntati la fumat
Se dovedeste ca un fumator isi scurteaza viata cu fiecare tigara. Fumatorii sunt mai predispusi la boli decat nefumatorii. Este important sa se reduca incidenta cancerului de orice fel si a altor boli cat mai mult posibil.
Se recomanda renuntarea la fumat inainte de varsta de 40 de ani, astfel incat sa puteti castiga inca zece ani de viata sanatoasa.

Faceti mai multa activitate fizica
Expertii avertizeaza oamenii care lucreaza intr-un birou, deoarece in multe cazuri isi pun sanatatea in pericol. Cei care sunt peste patru ore intr-un birou, pe un scaun, sunt predispusi la un risc crescut de boli cum ar fi cancerul, diabetul si insuficienta cardiaca. Mai mult decat atat, persoanele care stau mai mult de sase ore la birou si au sanse mai mari de a dezvolta diabet.
Expertii recomanda pauze frecvente cu plimbari mici si, daca este posibil, reducerea numarului de ore petrecute in fata calculatorului.

Controlati-va glucoza din sange
Un nivel ridicat de glucoza din sange induce riscul de diabet si o serie de complicatii – probleme cu vederea pana la orbire, boli de rinichi si asa mai departe. Riscul bolilor cardiace este de cinci ori mai mare la barbatii de varsta mijlocie care sufera de diabet si de opt ori mai mare la femeile cu diabet zaharat.

Aveti o greutate corporala echilibrata
Exista numeroase calcule care va pot ajuta sa invatati greutatea normala in raport cu o anumita inaltime sau puteti vizita medicul de familie pentru a va informa despre acest lucru. Un echilibru intre cele doua ar fi ideal pentru corpul dvs.

Nivelul optim de tensiune arteriala
Un nivel ridicat de tensiune arteriala implica hipertensiune arteriala, care, daca este netratata, este fatala in majoritatea cazurilor. Hipertensiunea este legata de greutate, obezitate, ceea ce mancam, dieta saraca, diete drastice, alcool, fumat.

Treceti la o dieta sanatoasa
Alimentatia sanatoasa este fundamentala si influenteaza toate constantele fundamentale importante ale corpului. O dieta mediteraneana, de exemplu, reduce riscul de atac de cord si boli de inima. O dieta sanatoasa poate adauga ani in viata dvs.
Oamenii de stiinta au realizat studii care au aratat ca, dupa schimbarea obiceiurilor alimentare la 1.200 de persoane de peste 70 de ani, subiectii au castigat trei sau patru ani de viata.

Mentineti nivelurile normale de colesterol
Nivelul colesterolului este legat de nutritie, istoric familial, greutate, probleme cardiace. O cantitate normala de colesterol previne bolile cardiace si unele dintre cele mai grave boli metabolice, de la diabet la disfunctie hepatica severa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *